Organizacja pracy Przychodni w stanie zagrożenia epidemicznego

W związku z epidemią koronawirusa w Przychodni Lekarza Rodzinnego Salvita obowiązują nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów:

1. REJESTRACJA

Główną formą rejestracji jest rejestracja telefoniczna (od godz. 7.30). 

Istnieje też możliwość skorzystania z e-rejestracji, dostępnej na naszej stronie internetowej: www.salvita-poznan.pl

Rejestracja osobista w placówce jest możliwa od godz. 8.00.

U W A G A : Nie prowadzimy rejestracji do lekarzy drogą mailową.

2. PORADY LEKARSKIE

Porady medyczne lekarzy pierwszego kontaktu udzielane są w formie teleporady, porady lekarskiej oraz wizyty domowej. Podczas rejestracji prosimy wskazać jaka forma kontaktu z lekarzem będzie adekwatna do Pani/Pana stanu zdrowia. 

Informacja dla pacjentów na temat standardu organizacyjnego teleporady w ramach poz jest zamieszczona tutaj.

3. NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY

Lekarz udzielający teleporady na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego, bez konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni.

U W A G A : Lekarze nie wystawiają zwolnienia lekarskiego z powodu przebywania pacjenta na kwarantannie oraz w izolacji domowej. Informację o kwarantannie i izolacji płatnikom składek przekazuje ZUS (na podstawie danych z systemu informatycznego Centrum e-Zdrowia). 

4. RECEPTY I INNE STAŁE ZLECENIA MEDYCZNE

Zapotrzebowanie na leki i inne zlecenia medyczne proszę zgłaszać poprzez konto OSOZ, drogą mailową lub poprzez skrzynkę podawczą.

Proszę podać: imię i nazwisko, adres, nazwisko swojego lekarza oraz numer telefonu komórkowego.

W ciągu 5 dni roboczych (licząc od dnia następującego po dniu, w którym złożono zamówienie) otrzymają Państwo sms z kodem e-recepty/e-zlecenia. Wiadomość jest generowana automatycznie i nie należy na nią odpowiadać.

5. SKIEROWANIA I ZAŚWIADCZENIA LEKARSKIE

W celu uzyskania:

  • skierowania do specjalisty
  • skierowania do szpitala
  • skierowania na badania diagnostyczne
  • zaświadczenia lekarskiego

niezbędny jest kontakt z lekarzem w formie teleporady lub porady osobistej. Te dokumenty nie zostaną wystawione na podstawie zapotrzebowania mailowego ani kartki zostawionej w skrzynce podawczej.

6. BADANIA DIAGNOSTYCZNE

Pracownia RTG i USG na os. Lecha 120 są czynne w wyznaczonych godzinach. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja telefoniczna (telefony kontaktowe do rejestracji poniżej).

Badania laboratoryjne w pełnym zakresie, w tym również na podstawie skierowania od lekarzy z Przychodni Salvita, można wykonać w Laboratorium Toplab w Poznaniu na os. Lecha 120 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-12.00) oraz przy ul. Kórnickiej 24 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-11.00).

7. DEKLARACJA WYBORU LEKARZA

Deklarację należy złożyć w oryginale:

  • w wersji papierowej w skrzynce podawczej (Poznań, os. Lecha 120)
  • w formie elektronicznej poprzez Internetowe Konto Pacjenta.

8. SKRZYNKA PODAWCZA

W przedsionku Przychodni Salvita w Poznaniu na os. Lecha 120 udostępniono skrzynkę podawczą, w której można zostawić zapotrzebowanie na leki i inne artykuły medyczne, deklarację wyboru lekarza, wyniki badań, wypisy ze szpitala, zalecenia od specjalistów, itp.

9. INTERNETOWE KONTO PACJENTA (IKP)

Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę https://pacjent.gov.pl

Korzystając z IKP, pacjent posiada w jednym miejscu łatwy dostęp do informacji na temat:

  • świadczeń medycznych zrealizowanych w ramach NFZ
  • wystawionych e-recept, e-skierowań i e-zwolnień
  • aktywnych deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej poz, a także możliwość złożenia nowej e-deklaracji
  • wyniku testu na koronawirusa oraz informacji o nałożonej kwarantannie bądź izolacji
  • unijnego certyfikatu potwierdzającego odbyte szczepienia przeciw COVID (kodu QR).

10. INNE ZALECENIA

  • Pacjent wchodzący do Przychodni ma obowiazek założyć maseczkę ochronną (zakrywającą usta i nos) oraz zdezynfekować ręce.
  • Na terenie Przychodni należy zachować przynajmniej 1,5 metrowy odstęp od najbliższej osoby
  • Na wizytę z dzieckiem do Przychodni może wejść tylko jeden opiekun.

DANE KONTAKTOWE :

   PORADNIA DLA DOROSŁYCH

     tel. 61 877 84 01, 61 877 84 49, 723 992 994

     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   PORADNIA DZIECIĘCA

     tel. 61 877 84 01, 61 877 84 49, 723 992 995

     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   FILIA

     tel. 61 887 42 95, 723 992 996

     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NUMERY ALARMOWE :

  INFOLINIA NFZ W SPRAWIE KORONAWIRUSA

     tel. 800 190 590

  INFOLINIA SANITARNA W SPRAWIE KWARANTANNY I ZDROWIA

     tel. 22 250 01 15

  ODDZIAŁ ZAKAŹNY DLA DOROSŁYCH

     Poznań, ul. Szwajcarska 3

     tel. 61 873 92 95

  ODDZIAŁ ZAKAŹNY DLA DZIECI

     Poznań, ul. Szpitalna 27/33

     tel. 504 907 994