W związku z epidemią koronawirusa w Przychodni Lekarza Rodzinnego Salvita obowiązują nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów:
1. REJESTRACJA
Główną formą rejestracji jest rejestracja telefoniczna (od godz. 7.30).
Istnieje też możliwość skorzystania z e-rejestracji, dostępnej na naszej stronie internetowej: www.salvita-poznan.pl
Rejestracja osobista w placówce jest możliwa od godz. 8.00.
U W A G A : Nie prowadzimy rejestracji do lekarzy drogą mailową.
2. PORADY LEKARSKIE
Porady medyczne lekarzy pierwszego kontaktu udzielane są w formie teleporady, porady lekarskiej oraz wizyty domowej. Podczas rejestracji prosimy wskazać jaka forma kontaktu z lekarzem będzie adekwatna do Pani/Pana stanu zdrowia.
Informacja dla pacjentów na temat standardu organizacyjnego teleporady w ramach poz jest zamieszczona tutaj.
3. NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY
Lekarz udzielający teleporady na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego, bez konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni.
U W A G A : Lekarze nie wystawiają zwolnienia lekarskiego z powodu przebywania pacjenta na kwarantannie oraz w izolacji domowej. Informację o kwarantannie i izolacji płatnikom składek przekazuje ZUS (na podstawie danych z systemu informatycznego Centrum e-Zdrowia).
4. RECEPTY I INNE STAŁE ZLECENIA MEDYCZNE
Zapotrzebowanie na leki i inne zlecenia medyczne proszę zgłaszać poprzez konto OSOZ, drogą mailową lub poprzez skrzynkę podawczą.
Proszę podać: imię i nazwisko, adres, nazwisko swojego lekarza oraz numer telefonu komórkowego.
W ciągu 5 dni roboczych (licząc od dnia następującego po dniu, w którym złożono zamówienie) otrzymają Państwo sms z kodem e-recepty/e-zlecenia. Wiadomość jest generowana automatycznie i nie należy na nią odpowiadać.
5. SKIEROWANIA I ZAŚWIADCZENIA LEKARSKIE
W celu uzyskania:
- skierowania do specjalisty
- skierowania do szpitala
- skierowania na badania diagnostyczne
- zaświadczenia lekarskiego
niezbędny jest kontakt z lekarzem w formie teleporady lub porady osobistej. Te dokumenty nie zostaną wystawione na podstawie zapotrzebowania mailowego ani kartki zostawionej w skrzynce podawczej.
6. BADANIA DIAGNOSTYCZNE
Pracownia RTG i USG na os. Lecha 120 są czynne w wyznaczonych godzinach. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja telefoniczna (telefony kontaktowe do rejestracji poniżej).
Badania laboratoryjne w pełnym zakresie, w tym również na podstawie skierowania od lekarzy z Przychodni Salvita, można wykonać w Laboratorium Toplab w Poznaniu na os. Lecha 120 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-12.00) oraz przy ul. Kórnickiej 24 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-11.00).
7. DEKLARACJA WYBORU LEKARZA
Deklarację należy złożyć w oryginale:
- w wersji papierowej w skrzynce podawczej (Poznań, os. Lecha 120)
- w formie elektronicznej poprzez Internetowe Konto Pacjenta.
8. SKRZYNKA PODAWCZA
W przedsionku Przychodni Salvita w Poznaniu na os. Lecha 120 udostępniono skrzynkę podawczą, w której można zostawić zapotrzebowanie na leki i inne artykuły medyczne, deklarację wyboru lekarza, wyniki badań, wypisy ze szpitala, zalecenia od specjalistów, itp.
9. INTERNETOWE KONTO PACJENTA (IKP)
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę https://pacjent.gov.pl
Korzystając z IKP, pacjent posiada w jednym miejscu łatwy dostęp do informacji na temat:
- świadczeń medycznych zrealizowanych w ramach NFZ
- wystawionych e-recept, e-skierowań i e-zwolnień
- aktywnych deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej poz, a także możliwość złożenia nowej e-deklaracji
- wyniku testu na koronawirusa oraz informacji o nałożonej kwarantannie bądź izolacji
- unijnego certyfikatu potwierdzającego odbyte szczepienia przeciw COVID (kodu QR).
10. INNE ZALECENIA
- Pacjent wchodzący do Przychodni ma obowiazek założyć maseczkę ochronną (zakrywającą usta i nos) oraz zdezynfekować ręce.
- Na terenie Przychodni należy zachować przynajmniej 1,5 metrowy odstęp od najbliższej osoby
- Na wizytę z dzieckiem do Przychodni może wejść tylko jeden opiekun.
DANE KONTAKTOWE :
PORADNIA DLA DOROSŁYCH
tel. 61 877 84 01, 61 877 84 49, 723 992 994
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PORADNIA DZIECIĘCA
tel. 61 877 84 01, 61 877 84 49, 723 992 995
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
FILIA
tel. 61 887 42 95, 723 992 996
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NUMERY ALARMOWE :
INFOLINIA NFZ W SPRAWIE KORONAWIRUSA
tel. 800 190 590
INFOLINIA SANITARNA W SPRAWIE KWARANTANNY I ZDROWIA
tel. 22 250 01 15
ODDZIAŁ ZAKAŹNY DLA DOROSŁYCH
Poznań, ul. Szwajcarska 3
tel. 61 873 92 95
ODDZIAŁ ZAKAŹNY DLA DZIECI
Poznań, ul. Szpitalna 27/33
tel. 504 907 994